Széles látószög

Ki akarja rúgatni az ellenzéki diákot egy kormánypárti hírportál

2019. január 11. - Máté 15

Bajszos... Ennyi elég indok ehhez? (Szavazás)

6 perces beszédet mondott a 19 éves lány egy december 20-i kecskeméti kormányellenes tüntetésen, közben néhány trágár szót is használt (közel sem annyit, mint a lovaggá ütött Bayer Zsolt szokott időarányosan), a köztársasági elnököt például "Bajszos fasznak" nevezte. Az iskolája,  a kiskunfélegyházi Móra Ferenc Gimnázium egy sablonos közleményben határolódott el tanulójának véleményétől. (Most őszintén, mi mást tehetett volna a mai magyarországi oktatási viszonyok között?)

A nyíltan kormánypárti Minden szó politikailag inkorrekt hírportál rendkívül rendkívüli közleményben szólítja fel a gimnázium igazgatónőjét, hogy távolítsa el a lányt az iskolából: "...Felszólítjuk az Igazgató Asszonyt, hogy Nagy Blankát azonnal távolítsa el az iskola diákjai közül! Egy igazgató, aki ráadásul magyar nyelv és irodalmat oktat, nem tűrheti ezt el! Álljon ki az iskoláért, a normális többségért, a diákjaiért, és azok családtagjaiért, és Móra Ferenc méltóságáért!" A poszthoz egyébként egy ügyesen megvágott felvételt is hozzácsatoltak. Azóta a Fidelitas kiskunfélegyházi szervezete is csatlakozott a kirúgatási kérelemhez -adta hírül a hirvidek.hu

Az imént megismerhettük a tényeket, most én is várom a véleményeket (kérem szavazzanak):

nagy-blanka-758x426.jpeg (fotó: 444)

Ha egy kicsit körülnézünk a Minden szó címoldalán, az ellenzéki képviselőkkel és az előválasztással kapcsolatos (ál)híreket Hülyék 2019 címszó alatt tálalják. Kissé cinikus, hogy ez a hírportál akar bárkit is bármilyen trágár nyelvhasználat miatt felelősségre vonni. Nagyjából azzal indokolják ámokfutásukat, hogy a tanuló rontja az iskola hírnevét az obszcén szavakat tartalmazó megnyilvánulásával. Tegyük félre azt, hogy ilyen indokra jellemzően bűncselekmény elkövetése esetén szoktak hivatkozni és inkább nézzük meg, a kormány mivel rontja a magyar oktatás és az egyes intézmények hírnevét! Több ezer a rendszerből hiányzó pedagógus, akadozó Kréta napló (ha már táblakrétára nem mindenhol futja), túlterhelt, agyonhajszolt tanárok és diákok, közel sem Gundel-színvonalú menza és még hosszú bekezdéseken át sorolhatnám. Ön szerint ki árt többet a magyar oktatásnak?

Amíg egy kormányközeli médiaoldal egy diákot akar kirúgatni, a Hungexpo területén ezen a héten csütörtöktől szombatig tart az Educatio kiállítás - tájékoztat a Közszolgálat.hu Több, mint 50 egyetem, összesen mintegy 200 kiállító vesz részt az ingyenes rendezvényen, a pályaválasztás előtt álló diákok örömére. (Információ a következő képre kattintva)

49704998_1951521118235658_1164940090116407296_n.jpg

És ha már bajszos... Nézze meg a legújabb Szégyelld magad, János! paródiavideót!

Aki dudál, veünk van! És aki közénk hajt?

2016_0102_004422_002.JPG

Mert persze ilyen is volt.

Még a december 13. csütörtöki kormányellenes demonstráción történt, hogy az Andrássy út - Oktogon - Nagykörút - Nyugati tér - Bajcsy-Zsilinszky út - Markó utca - Falk Miksa utca - Kossuth tér útvonalon haladó tömeg egy fekete BMW-snek annyira szúrta a szemét, hogy az a legminimálisabb rést kihasználva, fékcsikorgatva áthajtott a felvonuló emberek között a Szemere utcában a Markó utcát keresztezve. Az egyik tüntető kezéből a földre került az innivalója. Azt sajnos a pillanatszerű esemény alatt nem tudtam analizálni, hogy az állatkodó autós verte ki a kezéből, ijedtségében ejtette el vagy szimplán utánadobta. Ez utóbbi variációt is mélységesen meg tudom érteni.

A tüntetők többször skandálták menet közben, hogy Aki dudál, velünk van! biztatva a sofőröket a szimpatizáló hangadásra, illetve megköszönve azt. Egyszer-egyszer nekem olyan érzésem is volt, hogy a rendőrautók szirénáját is együttérzésből szólaltatták meg a törvény emberei néhány másodperces időintervallumokra. Mindenesetre szép gesztus tőlük, ha így volt. A többi tüntető sajnos ezt nem mindig értékelte, elkezdték utánozni a sziréna hangját.

Azon azonban még mindig nem tudom túltenni magam, hogy egy idétlen gépjárművezető annyira siessen vagy zsigerből annyira gyűlölje az ellenzéki tüntetőket, hogy másfél tonnás lépcsőshátújával emberéleteket veszélyeztetve áthajtson a tömegen. Szerencsére 3-4 méterrel mögöttem történt az eset, így viszonylag biztonságos távolságból figyelhettem. Ennek megfelelően azonban kicsúszott a kamerám látószögéből, így kivételesen csak elmesélni tudom a történetet. Csak bízok benne, hogy sikerült valakinek fölvennie. (Ha láttál az esetről videót, kérlek küld el nekünk Fake Book - oldalunkon keresztül!)

A következő kereszteződében is tapasztaltam hasonlót egy fehér Renault kapcsán, de az közel sem volt agresszív, inkább csak pofátlan. Ez a fenti videóban is jól látszik már 1:25 körül. Előtte egy kicsit érzékeltetjük a hömpölygő tömeg nagyságát a Nyugati tér oldaláról videózva, majd a Markó utcába a dobszólósokkal párhuzamosan fordultunk be. A Kossuth téren is dokumentáltuk az eseményeket, igaz, nem az első sorokból, de a füstgyertyák így is kivehetőek.

 

A vasárnapi nagy közös ellenzéki tüntetésen is ott voltunk. Több, mint 25 ezer elégedetlen állampolgár vonult a Hősök teréről a Parlament elé. Túlórázni jöttünk! Hozzatok még szánkót! Aki dudál, velünk van! Kisvasutat a Gellért-hegyre! Orbán, takarodj! Bajszos szar! Konzultálni jöttünk! -skandálták a megmozduláson résztvevők. Az Alkotmány utcába érve G-Ras a Lázadás éve című rap-számával kezdődött a rendezvény.

 

Amikor futsz a busz után és időtakarékossági okokból inkább megelőzöd

Pénteken volt a második nagy újbudai őskáosz

(Az első októberben volt, itt írtunk róla részletesebben)

Budafok felől utaztam a 133E-vel Pest irányába. Normál esetben ez a kedvenc járatom, de a következő történések kicsit kitérítettek a hitemből!

Az Építész utcai megállót elhagyva fél percen belül dugóba keveredtünk, a gyalogosok sorra hagytak le minket. Már amennyire a kétszer két sávos út mellett, az iparterületen van gyalogos. Próbáltam meggyőzni a buszsofőrt, hogy nyissa ki az ajtókat, de sajnos ezt szabályellenesnek vallotta. Végül sikerült rávenni, hogy legalább a Galvani utcánál, a sima 33-as megállójában kitegye sietősebb utasait, erre a diszpécsertől is engedélyt kapott. Az együttműködést ezúton is köszönjük a sofőrnek.

Ezután következett a versenykocogás a forgalommal. Mire elértem az 1-es villamos Dombóvári úti megállóját, nagyjából 4 33-ast, illetve 133E-t értem utol és előztem le. Ironikus, hogy máskor, mikor futok a busz után, felugrok rá, most pedig gazdaságosabb volt elhaladni mellette. Az Építész utca és a Hengermalom út közötti megállót a 133E 35 perc alatt tette meg, 3 perc helyett. Másfél km-en ez nagyjából 2,5 km/h-s átlagsebességet jelent. (Az adatok a BKK által működtetett Futár alkalmazásból vannak, a következő képernyőképekről.)

48374535_348993965877469_6701119201987264512_n.png

A Hengermalom úti buszmegállóba is egy-két percen belül fél tucat jármű érkezését jelezte a rendszer. Ennek az az oka, hogy alapvetően a jármű megállótól mért távolsága alapján becsül érkezési időt, nem tud (vagy csak kis mértékben) a forgalommal számolni.

48363275_759594957737732_6019180920546787328_n.png

Volt olyan 133E is, amelyik egyszerűen "újraindult" a Kelenföldi hőerőműtől. Feltehetően valamilyen rendszerhibának köszönhetően (pl. irreálisan nagy késés), de az is lehet, hogy a járművet szándékosan kivették, mert terelt útvonallal próbálkoztak, majd visszahozták és újra láthatóvá tették.

48363499_297583410878497_7814487738584924160_n.png

Este kerékpárral is rámentem a Budafokira, hat óra felé még mindig lépésben haladtak az autók, a videóból is látszódik, hogy a Lágymányosi hídra felhajtani készülők miatt alakul ki rendszeresen ekkora torlódás, mivel a kanyarodósáv alig kétszáz méteres, a kocsisor viszont visszaduzzasztja a forgalmat km-eken át.

Aztán 2:20-nál láthatjuk a videó csúcspontját, a Budafoki út és a Baranyai utca kereszteződését, ahol szinte lehetetlen volt balra kanyarodni, az ugyanezt a manővert megkísérlő Mercedes majdnem belém is tolatott. Nagyjából egy hónappal korábban ugyanitt videóztam percenként 10 szabálytalan autóst. A behajtani tilos tábla nem azért van ott, fakadtam ki rövid helyzetjelentésemben. Az a jelenetsor annyira emblematikus, hogy most megmutatom még egyszer!

Elég gyakran van dugó a Budafoki úton, a buszvezetők között a 133E vonal éppen ezért egy kicsit mumusként jelenik meg. Hallottam olyan felvetést is, hogy "Miért nem csinálnak végig buszsávot a vasúti töltésig?" Ez az óriási autóforgalom, a sávok 100%-os kihasználtsága miatt csak plusz egy sáv beiktatásával lenne életszerű, melyre a középső rész bevonásával (melyet annak idején még valószínűleg valamilyen villamosnak, például az 1-esnek hagytak ki) valóban lenne gyakorlati lehetőség. Az 1-es villamos meghosszabbításával járó munkálatok most hatványozzák az amúgy is gyakori feltorlódásokat.

p1240873.JPG

Először komolyan azt hittem, valami szakszervezeti útlezárás folyik, ezért nem is akadtam ki különösebben, de ezt semmi nem erősítette meg a médiában. Be kellett látnom, hogy a 21. század magyar fővárosa magától is ilyen. Lehet, hogy Puzsérnak van igaza és hadat kell üzenni az autósoknak? (Elemzésünk a Sétáló Budapest koncepcióról itt olvasható) Ha már szakszervezet meg tüntetés, nézzétek meg összefoglaló videókat  a csütörtöki kormányellenes demonstrációról! Dobszóló, Füstgyertyák, minden ami kell. 

A BKK jól széttrollkodta Budapest 145. születésnapját

Ez több fronton is sikerült nekik.

November 17-re időzítette a BKK az új CITY troli beindítását, amiről azt kell tudni, hogy a Fővám tér és a Lehel tér között közlekedik, kizárólag hétvégenként és akkor is csak fél óránként. Ebből már rögtön látszik, hogy kicsi a valószínűsége, hogy véletlenül belebotlik az ember.  Az útvonala a 15-ös busz mindkét végi megkurtításával képződött, végül is felfogató egy fajta sűrítő betétjáratként. Pontosabban felfogható lenne, ha nem egy perccel a 15-ös busz után menne, gyakorlatilag utasok nélkül. Videónkban is látszik, hogy km-eken át a 15-ös busz után kullog a CITY, az összes megállót rendre kihagyva, mivel az ott felszálló utasok az elöl lévő 15-ösön csoportosulnak.

A BKK futár utazástervező szombat délelőtti adatai szerint (lenti kép) nem egyszeri jelenség, hogy az amúgy viszonylag ritkán közlekedő 15-ös autóbusz és a még exklúzívabb jelenségnek számító CITY troli egymás farvizében eveznek. Ennek így valljuk be, nincs sok értelme, reméljük a BKK ezen mielőbb változtat. A videón egyébként szembetűnő, hogy a City trolit első útjaira egy BKK-s Octavia kísérgette. Ez a második utunkon kapóra is jött, mert egy sárga furgon eltorlaszolta a Bécsi utcát felületes parkolási technikájával. A BKK-s kocsi szirénázása és vezetőjének közbelépése azonban hamar megoldotta a problémát és továbbhaladhattunk a Lehel tér felé a 15-ös busz mögött.

Innen egy másik útvonalon két órával később visszajutottam a Fővám térre, ahol egy műszaki hiba miatt veszteglő trolibuszba botlottam. A fenti videón látszik (2:55-től),hogy a pihenő troli okozott egy kis fennakadást. A 83-as busz megjött az Orczy tér felől és rögtön továbbindult City jelzéssel, mögötte a Belgrád Rakpartól érkező turistabusz azonban nem tudott befordulni, muszáj volt visszatolatnia a sínekre, ahol már türelmetlenül csöngetett a 47-es villamos. A veszteglő troli csak azért gyanús, mert a BKK adatai szerint a City viszonylaton közlekedő járművek 4 km megtételére képesek felsővezeték nélkül, akkumulátorról, miközben a Kálvin tér és a Csanády utca között (a 83-as és a 76-os troli felsővezetéke között) minimum 4,2 kilométert kell megtenniük, ezt a google-térkép segítségével könnyen megmérheti bárki.

troli_utvonala.png

Feltehetően ezért is működik úgy a rendszer, hogy miután egy menetet megtett egy jármű City troliként, utána beáll egy olyan viszonylatra, ahol végig van neki felsővezeték, vagy várakozik egy ideig a végállomáson, míg újratöltődik az akkumulátor. A Fővám téren praktikus megoldás 83-asként tennie egy kört, a Lehel téren kicsit nehezebb a dolga, mert a 76-os trolinak nem ott van a végállomása, csak átutazóban jár arrafelé.

troli_city_utvonala.png

Illusztrációs mém a Közlekedő Tömeg facebook-oldaláról:

46346669_2048797155215103_2596036108110266368_n.png

A 76-os troli is megszívta tegnap egy intelligens Toyota Yaris-os jóvolából az Izabella utca és a Dohány utca kereszteződésében, szerencsére ezt is tudtuk dokumentálni:

Most mondjunk érzékeny búcsút a trolibuszoknak és folytassuk a Nagykörúti villamosokkal. Bemelegítő kérdés, kérem szavazzanak:

Most pedig hallgassák meg a BKV utastájékoztatását a 4-6-os villamosról és lehetőleg lepődjenek meg!

p1200994.JPG

Na igen, a DK Teréz körúti tetőtéri irodájának váratlan kigyulladása miatt nem jártak a villamosok a Blaha és a Jászai Mari tér között, pótlóbuszok beállítására pedig nem volt lehetőség. Ilyenkor jön a jól bejáratott sablonszöveg: Kérjük vegyék igénybe a metróvonalakat! A metrólejáróban meg persze az összes nem bérletes utast leengedik ilyenkor ingyen, ha felmutatja a villamoson lyukasztott jegyét.. A metróról meg csak egy mozdulat leszállni a Jászai Mari téren, nem igaz?

Ja, nem? Akkor meg zsúfolódjon csak föl 2 Combino-nyi ember egy feleakkora 2-es villamosra (ugyanis a Combio gyakrabban jár), amit hétvégén amúgy is ellepnek a turisták. Életszerű és a gyakorlatba könnyen átültethető ötlet.

Ha lemaradt volna az október végén és november elején közlekedő 1956-os nosztalgiavillamosról, itt megnézheti! Ha tud valamit az idei fényvillamos menetrendjéről, azt írja meg nekünk Facebook-oldalunkon! (lájkolni is ér)

 

 

 

A behajtani tilos nem azért van ott...

Tahóparádé Lágymányosról.

Lassan egy hete, hogy kiépítettek egy teljesen idétlen terelést a Budafoki úton, a Baranyai út betorkollásának magasságában. A Nagytétényből Újpalotára közlekedő 133E, Budapest leghosszabb autóbuszjárata akadályoztatását amúgy sem értem, miért kell hosszú napokig fenntartani, de most nem is ezért írom ezt a bejegyzést.

Az első külön említést érdemlő megfigyelésem az volt, hogy a Budafokiról balra bekanyarodni a Baranyaira, valamint utóbbiról jobbra kis ívben kikanyarodni egyszerre két autó (egymás mellett) nem tud. Ezt a szenvedést néztem egy percig, majd megfogtam a terelőtáblát - és hiába a fájós térdem - 30-40 centit hátrébb és 10 centit beljebb húztam. Nem is értettem ezt eddig miért nem csinálta meg egyik autós se magának. (Persze, tudom, ő már túl van rajta, neki beletelne 20 másodpercbe, a többi meg ott dögöljön meg, ahol van, magyar mentalitás)

Örömmel konstatáltam, hogy ezután még ha kicsit bátortalanul is, de elfért két jármű egymás mellett, ezzel jelentősen csökkentve a torlódást a Budafoki belváros felé tartó irányába. Aztán volt olyan is, aki mint állat kanyarodott be, engem is majdnem elsodort táblástul, ahogy a fenti videó is illusztrálja a történéseket (tényleg érdemes nézni, nagyon szórakoztatóak mind a bénázó, mind a kapkodó sofőrök).

Már egy ideje gyanús volt nekem a Baranyai út elején ágaskodó egyirányú utca jelzőtábla, de nem tudtam mire vélni a dolgot, mivel percenként 10-15 kocsi jött az ellenkező irányból. Gondoltam, ennyien csak nem jönnek már szembe a fogalommal. Hát ismét bebizonyosodott, milyen naiv és jóhiszemű vagyok - nem mintha bármi okom is lenne hinni az embereknek, de most ne menjünk bele személyeskedésekbe - ugyanis az előző kereszteződésben akkora behajtani tilos tábla éktelenkedik, hogy éppen csak nem szúrja ki a büdös bunkó parasztja szemét, amelyik ott jön keresztbe.

Kik vagyunk mi? Pár hete indítottuk el a Budapesti közlekedők nevű facebook-csoportot, ahol mindennemű budapesti közlekedési forma iránt érdeklődőket szeretettel várunk. Jómagam a kerékpározás mellett a tömegközlekedés elkötelezett híve vagyok, autót is veszek, nem tartom magam elfogultnak egyik irányba sem!

img_20181004_143402.jpg

Beszélgettem egy helyi lakóval, aki állítása szerint már 6-szor kihívta a rendőrséget, biztatott a további kamerázásra, hátha az elrettenti az autósokat, de elrettentő hatást a videó következő néhány perce alapján sem tapasztaltunk. Az egyik jómadár még neki is állt arcoskodni, hogy márpedig őt itt ne kamerázza senki, mert neki személyiségi jogai vannak.

1. Nem a ronda fejét veszem - nem a szexi vagy nem? forgatásán voltunk, hanem a kialakult forgalmi helyzetet, az autónak pedig  nincsenek egyértelműen megfogalmazott személyiségi jogai (a rendszámkitakarás egy más kérdés, bár kicsit utánakérdeztem, és a bíróságnak sincs állandó állásfoglalása az ügyben, addig pedig nem érdemes pattogni rajta) de mindegy, ennek ellenére úgy csináltam, hogy a szabálytalankodók rendszámai ne legyenek kivehetőek, elvégre most nem a bosszúállás vagy a csoportos bírságolás beindítása a célom, hanem a problémára irányuló figyelemfelkeltés.

2. A jogain kívül a sofőrnek kötelességei is vannak, mint például a KRESZ-szabályok betartása, de ez az ő értelmi szintjével persze már megfoghatatlan dimenziókat súrol, a jogosítványt is megkockáztatnám, hogy nem feltétlenül a vezetési képességeivel szerezte. (Kedves sofőr, ha most ezeket a sorokat olvasod, bizonyára ötször végigszőrözted a felvételt, hogy ott vagy-e, de nem raktalak be, azzal a fehér batárral kiestél a selejtezőn, csak úgy, mint amikor annak idején az észt osztották :)

Na a rendőrök, azok amíg én ott voltam, nem jöttek ki, bár állítólag úton voltak (mint írtam feljebb, nem én, hanem egy jogosan feldühödött lakó hívta őket), kb reggel óta. De hát mostanában ugye a közlekedés rendjének fenntartása helyett kilakoltatásokhoz meg hajléktalanok vegzálásához kellene asszisztálniuk - és ezzel hangsúlyozom, egyáltalán nem a rendőröket akarom bírálni, hanem azt, aki irányítja őket.

Aztán másnap újra kilátogattam a helyszínre, bringával, mi mással mentem volna. Szegény 133E (amúgy a kedvenc buszjáratom, ezért is érint érzékenyen a dolog) ott nyomorgott beszorulva a kereszteződésbe (második videó), néhány újabb behajtani tilosozó miatt, végül eluntam a várakozást és lepadkázva, de kikerültem.

Amúgy nem csak az autósokban van a hiba, a  terelést kihelyezők, a megváltozott forgalmi rend kialakításért felelős személyzet is gondoskodhatott volna annál kicsit hasznosabb tájékoztatásról, mintsem hogy az utolsó előtti és az utolsó kereszteződésben kicsesznek egy-egy behajtani tilost. A Fehérvári persze szintén le van zárva már a töltés előtt, úgyhogy tulajdonképpen az egyetlen szabályos megoldás az lenne, ha az ember visszamenne az október 23-a utcáig (= Bocskai út), ezért a közútkezelőt, BKK-t, akárkit szintén ugyanúgy felelősnek tartom a kialakult helyzetért.

Feljebb már említettük, de hát ismétlés a tudás - és a figyelemfelkeltés - anyja, szeretnénk minden közlekedés iránt minimális szinten érdeklődést mutató lakost a Budapesti közlekedők nevű tematikus csoportunkba!

Ha még nem látta volna, pár hete mekkora dugó volt a Kelenföldi lakótelep parkolójában, a következő kis összefoglalónkat semmiképp se hagyja ki! Ekkora torlódást lakótelepi parkolóban még nem nagyon láthatott! Részletes elemzésünket és megoldási javaslatunkat társoldalunk cikkében olvashatja el!

 Ha érdekesnek találtad cikkünket, oszd meg ismerőseiddel!

 

Hosszú napokig állt a Citroen a főút közepén, senki nem tett semmit

Legalább 8 féle buszjáratot tartott fel egyszerre!

Kinek a dolga a veszélyes helyen álló, forgalmat feltartó járművekkel szemben intézkedni, azokat eltávolítani? Ahogy a videón első felében látszik, ez a szürke Citroen C5-ös nem épp a legjobb helyen rohadt le a XXII. kerületi Nagytétényi út és a Háros utca kereszteződésében. Bárkié is legyen, ha 20 méterrel hátrébb betolta volna a kis utcába, sokkal kevesebb kellemetlenséget okozott volna vele a közlekedés többi résztvevőjének. A külső sáv teljes egészét elfoglalva gátolta a buszok közlekedését, a főútra felhajtók besorolását, a lámpa utáni besorolást (80 méterrel később, a buszmegálló után elfogy amúgy az a sáv). A sofőr egyértelműen hibás, de ami még ezenfelül bosszant, hogy senki nem tett semmit. Kizártnak tartom, hogy 3 nap alatt egy rendőr vagy közteres ne járt volna arra. Én magam láttam rendőrt alig 200 méterre a helyszíntől... Információim szerint azóta Budafokon a Városház tér közelében parkoltatják valahol.

Azonban aki azt hinné, ez az egyetlen gond a környéken, az nézze tovább a videót és megláthatja a környék legjobban sikerült bringás terelését. A hirtelen le is út - fel is út formáció nincs előrejelezve, hogy akinek esetleg érzékenyebb gumija van, időben fölmehessen a főútra a bringaútról. Már vagy egy éve építkeznek valamit a Háros vasútállomás környékén, ebből a bringások azonban csak azt észlelik, hogy a bringaúton lehetetlen nyugodtan közlekedni. Állandóan keresztbeforduló teherautók veszélyeztetik a bicikliseket, felhordják a sarat a kerékpárútra, a furgonokkal is simán megállnak a bringások számára fenntartott útfelületen. Ami a legrosszabb az mégis az, hogy az autósok is olyan lazán kanyarodnak keresztbe elsőbbségadás nélkül a kerékpárúton, hogy - amint az a lenti válogatásban is látszik - ha nem lennék éber, már legalább ötször kinyírtak volna.

 Ezért előfordul, hogy amikor teljesen betelik a pohár, a biciklis gondol egyet és a főúton folytatja tovább útját, mert ott egyszerűen nagyobb biztonságban van. A buszosok, autósok meg mit csinálnak ilyenkor? Dudálnak, mint az eszelősök. Sehogy se jó ez így... (Fél évvel korábban szintén összegyűjtöttem a budafoki kerékpárút gyöngyszemeit, azok itt érhetőek el!) ...

img_20150514_141545.jpgA kép csak illusztráció, ilyen típusú Ikarus jelenleg nem közlekedik a 133E vonlán. A képre kattintva kerékpáros - buszos válogatásunk nyílik meg.

 

Közlekedési paradoxonok Újbudán

A leghülyébb forgalmi megoldási kísérletek

0. Rögtön az elején láthatjuk, hogy mindkét irányból behajtani tilos táblával le van zárva a Rácz László utca utolsó 15 métere teljesen értelmetlenül, a legközelebbi kijárat mindkét irányba több, mint fél km-re van. Nem véletlen, hogy kb mindenki tojik rá.

1. Kötelező haladási irány egyenesen (4 méter magasan) + kanyarodósáv balra (sárgával felfestve, egyharmadára rálóg a kerítés, a videón 30 másodpercnél látható, utána majdnem elütök egy pirosozó gyalogost )

2. Kötelező haladási irány balra (fél méter magasan, és nem, nem keverem össze a kikerülési irányt jelző táblával, mert azokon a nyíl szöget zár be a vízszintessel) + balra kanyarodni tilos (10 méterrel előrébb, a videón 1:35-nél)

3. Értelmetlen terelés a sáv közepén (miközben szemből is lehet abba a sávba kis íven jobbra kanyarodni, 2:15-nél)

4. Kedvenc autósom a hónapban: Egy Skoda terepjáró, amelyik leszorított, kis híján belém jött, az egyetlen szerencsém, hogy a felbőszült integetésemet észrevette. Egy Fehérvári úton megforduló autót került volna ki éppen. (Azóta a Fehérvári út ezen szakasza le van zárva. Úgy 10 éve ráfért volna egy felújítás, de hát jobb később, mint soha)

5. Jobbra kanyarodni tilos + kötelező haladási irány balra vagy jobbra (4:45-nél, bár ez lehet, hogy az építkezés miatt már rég nem létező kis parkolóra vonatkozik) Na melyik hangzik a legizgalmasabban?

Régebben már írtunk az Etele útról: akkor a hiányos kitáblázás miatt könnyen munkaterületre tévedhetett az ember és ha nagyon nem figyelt, a végén beleeshetett a munkagödörbe. Jó, mondjuk ahhoz már nagyon kreténnek kellett volna lennie! De a lehetőséget sajnos nyitva hagyták rá...

 Ha még nincs elege teljesen belőlünk, olvassa el az Őrmezőn a bringás aluljáróban eltévedt Octavia történetét is!

Hogyan lehet kinyírni egy biciklist egy kartondobozzal?

Fejére húzni nem ér! Lomtalanítás 2.0

A megoldást a fenti videóból már láthattuk. Elég kitenni egy közlekedési lámpa elé, ahol a becsületes biciklis kettőből egyszer átlagosan pirosat kap és lefékez. Egy kis véletlen is kell a kerékpáros különösen nagy veszélybe sodrásához, mégpedig az, hogy pont akkor húzza meg a féket, amikor a kereke a doboz-maradványra ér. Ilyenkor garantált a kétkerekű közlekedővel való kicseszés. A jelenet tanulsága szerint én is majdnem a kereszteződés közepébe csúsztam be, arról nem is beszélve, hogy nagy szerencsém volt, amiért nem borultam fel rögtön. Már nem emlékszem melyik testrészemet, de valószínűleg a vállam volt az, kissé meghúztam a manőver során, csakúgy, mint amikor oldalról belém jött egy épület takarásából egy kislány.

img_20180915_141355.jpg

img_20180207_130651.jpg

Az eset a Leányka utcai lakótelep mellett, a főúton történt, a felüljáró után. A további snitteken is itt játszódó jelenetek vannak, buszos oda-vissza előzések, zöldnél kanyarodni restellő autósok. Legvégén pedig a kedvencem, a dudáló, leszorító szürke Hyundai.

A kartondobozról még annyit, hogy az incidens valamikor lomtalanítás idején történhetett, feltehetően egy lomis autóról esett le a doboz-töredék. Ezért sem szeretem a lomtalanítást. Na meg azért, mert a XXII. kerületben ilyenkor az amúgy is zűrös bicikliútra pakolják ki teljes szélességben (+ oldalra 3 méter) a szemetet...

 

Egy értelmetlen dologért még többet fizethetnek az autósok

17%-os áremelkedés lépett érvénybe.

Bizonyára hallották már, hogy októbertől kezdve 17%-kal drágul a 10 napos autópályamatrica (3500 Ft-ra 2975-ről) személygépkocsikra, 18 százalékkal kisbuszokra (innentől 7000 Ft), 16%-kal az autóbuszokra (15500 Ft októbertől). Ezek a havi matricánál alig olcsóbbak (Sorrendben: 4780 Ft, 9560 Ft, 21975 Ft), a várakozások szerint idén év végéig 700 millió Ft plusz bevételt jelentenének, amit állítólag a vidéki utak fejlesztésére fordítanának. Ez kicsit torznak tűnik, ehhez ugyanis havonta átlagosan 230-300 ezer ilyen eladott matricára van szükség. Ezt a típust viszont jellemzően nyaralók szokták venni, akik amúgy nem nagyon autópályáznak, így szerintem még ennyi sem lesz belőle. Az éves országos matrica díja egyébként 42980 Ft, amiből pont 12 db tíznapos matrica telik ki. Az éves megyematrica 5000 Ft, így aki több, mint 8 megyét érint útjai során, annak jobban megéri az országosat venni.

 Az autópályázás mindig tartogat magában izgalmas és idegőrlő pillanatokat, a következőkben ezekből szemezgettünk. Első videónkban jobbról előzőket láthatnak, a másodikban egy eltévedt kis Toyotát, aki végül rossz oldalt választott a közlekedésre.

Az októberi hónap egyébként a HÉV-en utazóknak sem kedvez, erről itt írtunk korábban!

Kapcsolódó: Leállósávban előző BMW az M7-esen.

 

Újabb Ikarus ipszilonozott a síneken

Helyzetjelentés a Budafoki kocsiszínből.

Előző hétvégén (Szeptember 15.) mi is kilátogattunk a Budafok kocsiszínbe, a felújítás utáni első nyílt napra. Megtekintettük a médiában is elhíresült oszlopot, ami miatt sokáig nem fértek be a villamosok, élveztük, hogy a sok kisgyerek ráfekszik a csengőre (ezért ajánlom a videót nem teljes hangerőn hallgatni). Caf, Ganz, Tatra, UV villamosokat is láthattak a vendégek, néhány troli és régi Ikarus autóbusz kíséretében.

Nekem mindenesetre a szívem csücske a régi BPO rendszámú "piroshetes" volt, nagyon örültem az ismételt találkozásnak. Annak idején sokáig haragudtam is ég a 4-es metróra, mert miatta szűnt meg 7E addigi formájában a Kelenföldi pályaudvartól indulva. A lenti videóban látható a címszereplő Ikarus 415-ös, amint mesteri módon forgolódik a rendelkezésére álló viszonylag szűk helyen. Kellemes nosztalgiázást mindenkinek!

Következzen egy kis programajánló, ha lemaradtál az albertfalvi nyílt napról: szeptember 29-én, szomaton lesz egy nyílt nap a Kelenföldi autóbuszgarázsban, szokás szerint 10 és 16 óra között.

Egy héttel később, október 6-án, szintén szomati napon nyílt nap a Hungária villamos kocsiszínben (információk a linkre kattintva, az esemény Fb-oldalán). Utóbbi program után már 5000 közösségi médiás érdeklődő van, abból kb 1000-1500 ki is megy, úgyhogy tömeg-iszonyosok kerüljék :)

A Budafok kocsiszín után 47-es villamosra pattantunk és kimentünk az Andrássy útra, az Európai Mobilitási hétre. Erről egy későbbi bejegyzésben majd részletesen is szeretnék írni, de összefoglaló Timelapse technikával készült videónkat már meg lehet nézni (ne lepődjenek meg, a videó végén több tavalyi jelenet is van, mert idén a Timelapse mellett nem tudtunk végig kamerázni)!  A terpasztalos Ikarus buszt idén például sajnos nem találtuk a helyszínen. Illetve több tavaly kiállított régi jármű most a párhuzamosan zajló Budafok kocsiszíni parádén vett részt. Jó szórakozást kívánunk! Facebook-oldalunkat itt követheted!