Széles látószög

Amikor futsz a busz után és időtakarékossági okokból inkább megelőzöd

2018. december 16. - Máté 15

Pénteken volt a második nagy újbudai őskáosz

(Az első októberben volt, itt írtunk róla részletesebben)

Budafok felől utaztam a 133E-vel Pest irányába. Normál esetben ez a kedvenc járatom, de a következő történések kicsit kitérítettek a hitemből!

Az Építész utcai megállót elhagyva fél percen belül dugóba keveredtünk, a gyalogosok sorra hagytak le minket. Már amennyire a kétszer két sávos út mellett, az iparterületen van gyalogos. Próbáltam meggyőzni a buszsofőrt, hogy nyissa ki az ajtókat, de sajnos ezt szabályellenesnek vallotta. Végül sikerült rávenni, hogy legalább a Galvani utcánál, a sima 33-as megállójában kitegye sietősebb utasait, erre a diszpécsertől is engedélyt kapott. Az együttműködést ezúton is köszönjük a sofőrnek.

Ezután következett a versenykocogás a forgalommal. Mire elértem az 1-es villamos Dombóvári úti megállóját, nagyjából 4 33-ast, illetve 133E-t értem utol és előztem le. Ironikus, hogy máskor, mikor futok a busz után, felugrok rá, most pedig gazdaságosabb volt elhaladni mellette. Az Építész utca és a Hengermalom út közötti megállót a 133E 35 perc alatt tette meg, 3 perc helyett. Másfél km-en ez nagyjából 2,5 km/h-s átlagsebességet jelent. (Az adatok a BKK által működtetett Futár alkalmazásból vannak, a következő képernyőképekről.)

48374535_348993965877469_6701119201987264512_n.png

A Hengermalom úti buszmegállóba is egy-két percen belül fél tucat jármű érkezését jelezte a rendszer. Ennek az az oka, hogy alapvetően a jármű megállótól mért távolsága alapján becsül érkezési időt, nem tud (vagy csak kis mértékben) a forgalommal számolni.

48363275_759594957737732_6019180920546787328_n.png

Volt olyan 133E is, amelyik egyszerűen "újraindult" a Kelenföldi hőerőműtől. Feltehetően valamilyen rendszerhibának köszönhetően (pl. irreálisan nagy késés), de az is lehet, hogy a járművet szándékosan kivették, mert terelt útvonallal próbálkoztak, majd visszahozták és újra láthatóvá tették.

48363499_297583410878497_7814487738584924160_n.png

Este kerékpárral is rámentem a Budafokira, hat óra felé még mindig lépésben haladtak az autók, a videóból is látszódik, hogy a Lágymányosi hídra felhajtani készülők miatt alakul ki rendszeresen ekkora torlódás, mivel a kanyarodósáv alig kétszáz méteres, a kocsisor viszont visszaduzzasztja a forgalmat km-eken át.

Aztán 2:20-nál láthatjuk a videó csúcspontját, a Budafoki út és a Baranyai utca kereszteződését, ahol szinte lehetetlen volt balra kanyarodni, az ugyanezt a manővert megkísérlő Mercedes majdnem belém is tolatott. Nagyjából egy hónappal korábban ugyanitt videóztam percenként 10 szabálytalan autóst. A behajtani tilos tábla nem azért van ott, fakadtam ki rövid helyzetjelentésemben. Az a jelenetsor annyira emblematikus, hogy most megmutatom még egyszer!

Elég gyakran van dugó a Budafoki úton, a buszvezetők között a 133E vonal éppen ezért egy kicsit mumusként jelenik meg. Hallottam olyan felvetést is, hogy "Miért nem csinálnak végig buszsávot a vasúti töltésig?" Ez az óriási autóforgalom, a sávok 100%-os kihasználtsága miatt csak plusz egy sáv beiktatásával lenne életszerű, melyre a középső rész bevonásával (melyet annak idején még valószínűleg valamilyen villamosnak, például az 1-esnek hagytak ki) valóban lenne gyakorlati lehetőség. Az 1-es villamos meghosszabbításával járó munkálatok most hatványozzák az amúgy is gyakori feltorlódásokat.

p1240873.JPG

Először komolyan azt hittem, valami szakszervezeti útlezárás folyik, ezért nem is akadtam ki különösebben, de ezt semmi nem erősítette meg a médiában. Be kellett látnom, hogy a 21. század magyar fővárosa magától is ilyen. Lehet, hogy Puzsérnak van igaza és hadat kell üzenni az autósoknak? (Elemzésünk a Sétáló Budapest koncepcióról itt olvasható) Ha már szakszervezet meg tüntetés, nézzétek meg összefoglaló videókat  a csütörtöki kormányellenes demonstrációról! Dobszóló, Füstgyertyák, minden ami kell. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeleslatoszog.blog.hu/api/trackback/id/tr4914467430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.