Széles látószög

A BKK jól széttrollkodta Budapest 145. születésnapját

2018. november 18. - Máté 15

Ez több fronton is sikerült nekik.

November 17-re időzítette a BKK az új CITY troli beindítását, amiről azt kell tudni, hogy a Fővám tér és a Lehel tér között közlekedik, kizárólag hétvégenként és akkor is csak fél óránként. Ebből már rögtön látszik, hogy kicsi a valószínűsége, hogy véletlenül belebotlik az ember.  Az útvonala a 15-ös busz mindkét végi megkurtításával képződött, végül is felfogató egy fajta sűrítő betétjáratként. Pontosabban felfogható lenne, ha nem egy perccel a 15-ös busz után menne, gyakorlatilag utasok nélkül. Videónkban is látszik, hogy km-eken át a 15-ös busz után kullog a CITY, az összes megállót rendre kihagyva, mivel az ott felszálló utasok az elöl lévő 15-ösön csoportosulnak.

A BKK futár utazástervező szombat délelőtti adatai szerint (lenti kép) nem egyszeri jelenség, hogy az amúgy viszonylag ritkán közlekedő 15-ös autóbusz és a még exklúzívabb jelenségnek számító CITY troli egymás farvizében eveznek. Ennek így valljuk be, nincs sok értelme, reméljük a BKK ezen mielőbb változtat. A videón egyébként szembetűnő, hogy a City trolit első útjaira egy BKK-s Octavia kísérgette. Ez a második utunkon kapóra is jött, mert egy sárga furgon eltorlaszolta a Bécsi utcát felületes parkolási technikájával. A BKK-s kocsi szirénázása és vezetőjének közbelépése azonban hamar megoldotta a problémát és továbbhaladhattunk a Lehel tér felé a 15-ös busz mögött.

Innen egy másik útvonalon két órával később visszajutottam a Fővám térre, ahol egy műszaki hiba miatt veszteglő trolibuszba botlottam. A fenti videón látszik (2:55-től),hogy a pihenő troli okozott egy kis fennakadást. A 83-as busz megjött az Orczy tér felől és rögtön továbbindult City jelzéssel, mögötte a Belgrád Rakpartól érkező turistabusz azonban nem tudott befordulni, muszáj volt visszatolatnia a sínekre, ahol már türelmetlenül csöngetett a 47-es villamos. A veszteglő troli csak azért gyanús, mert a BKK adatai szerint a City viszonylaton közlekedő járművek 4 km megtételére képesek felsővezeték nélkül, akkumulátorról, miközben a Kálvin tér és a Csanády utca között (a 83-as és a 76-os troli felsővezetéke között) minimum 4,2 kilométert kell megtenniük, ezt a google-térkép segítségével könnyen megmérheti bárki.

troli_utvonala.png

Feltehetően ezért is működik úgy a rendszer, hogy miután egy menetet megtett egy jármű City troliként, utána beáll egy olyan viszonylatra, ahol végig van neki felsővezeték, vagy várakozik egy ideig a végállomáson, míg újratöltődik az akkumulátor. A Fővám téren praktikus megoldás 83-asként tennie egy kört, a Lehel téren kicsit nehezebb a dolga, mert a 76-os trolinak nem ott van a végállomása, csak átutazóban jár arrafelé.

troli_city_utvonala.png

Illusztrációs mém a Közlekedő Tömeg facebook-oldaláról:

46346669_2048797155215103_2596036108110266368_n.png

A 76-os troli is megszívta tegnap egy intelligens Toyota Yaris-os jóvolából az Izabella utca és a Dohány utca kereszteződésében, szerencsére ezt is tudtuk dokumentálni:

Most mondjunk érzékeny búcsút a trolibuszoknak és folytassuk a Nagykörúti villamosokkal. Bemelegítő kérdés, kérem szavazzanak:

Most pedig hallgassák meg a BKV utastájékoztatását a 4-6-os villamosról és lehetőleg lepődjenek meg!

p1200994.JPG

Na igen, a DK Teréz körúti tetőtéri irodájának váratlan kigyulladása miatt nem jártak a villamosok a Blaha és a Jászai Mari tér között, pótlóbuszok beállítására pedig nem volt lehetőség. Ilyenkor jön a jól bejáratott sablonszöveg: Kérjük vegyék igénybe a metróvonalakat! A metrólejáróban meg persze az összes nem bérletes utast leengedik ilyenkor ingyen, ha felmutatja a villamoson lyukasztott jegyét.. A metróról meg csak egy mozdulat leszállni a Jászai Mari téren, nem igaz?

Ja, nem? Akkor meg zsúfolódjon csak föl 2 Combino-nyi ember egy feleakkora 2-es villamosra (ugyanis a Combio gyakrabban jár), amit hétvégén amúgy is ellepnek a turisták. Életszerű és a gyakorlatba könnyen átültethető ötlet.

Ha lemaradt volna az október végén és november elején közlekedő 1956-os nosztalgiavillamosról, itt megnézheti! Ha tud valamit az idei fényvillamos menetrendjéről, azt írja meg nekünk Facebook-oldalunkon! (lájkolni is ér)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeleslatoszog.blog.hu/api/trackback/id/tr1414378892
Nincsenek hozzászólások.