Széles látószög

A behajtani tilos nem azért van ott...

2018. november 12. - Máté 15

Tahóparádé Lágymányosról.

Lassan egy hete, hogy kiépítettek egy teljesen idétlen terelést a Budafoki úton, a Baranyai út betorkollásának magasságában. A Nagytétényből Újpalotára közlekedő 133E, Budapest leghosszabb autóbuszjárata akadályoztatását amúgy sem értem, miért kell hosszú napokig fenntartani, de most nem is ezért írom ezt a bejegyzést.

Az első külön említést érdemlő megfigyelésem az volt, hogy a Budafokiról balra bekanyarodni a Baranyaira, valamint utóbbiról jobbra kis ívben kikanyarodni egyszerre két autó (egymás mellett) nem tud. Ezt a szenvedést néztem egy percig, majd megfogtam a terelőtáblát - és hiába a fájós térdem - 30-40 centit hátrébb és 10 centit beljebb húztam. Nem is értettem ezt eddig miért nem csinálta meg egyik autós se magának. (Persze, tudom, ő már túl van rajta, neki beletelne 20 másodpercbe, a többi meg ott dögöljön meg, ahol van, magyar mentalitás)

Örömmel konstatáltam, hogy ezután még ha kicsit bátortalanul is, de elfért két jármű egymás mellett, ezzel jelentősen csökkentve a torlódást a Budafoki belváros felé tartó irányába. Aztán volt olyan is, aki mint állat kanyarodott be, engem is majdnem elsodort táblástul, ahogy a fenti videó is illusztrálja a történéseket (tényleg érdemes nézni, nagyon szórakoztatóak mind a bénázó, mind a kapkodó sofőrök).

Már egy ideje gyanús volt nekem a Baranyai út elején ágaskodó egyirányú utca jelzőtábla, de nem tudtam mire vélni a dolgot, mivel percenként 10-15 kocsi jött az ellenkező irányból. Gondoltam, ennyien csak nem jönnek már szembe a fogalommal. Hát ismét bebizonyosodott, milyen naiv és jóhiszemű vagyok - nem mintha bármi okom is lenne hinni az embereknek, de most ne menjünk bele személyeskedésekbe - ugyanis az előző kereszteződésben akkora behajtani tilos tábla éktelenkedik, hogy éppen csak nem szúrja ki a büdös bunkó parasztja szemét, amelyik ott jön keresztbe.

Kik vagyunk mi? Pár hete indítottuk el a Budapesti közlekedők nevű facebook-csoportot, ahol mindennemű budapesti közlekedési forma iránt érdeklődőket szeretettel várunk. Jómagam a kerékpározás mellett a tömegközlekedés elkötelezett híve vagyok, autót is veszek, nem tartom magam elfogultnak egyik irányba sem!

img_20181004_143402.jpg

Beszélgettem egy helyi lakóval, aki állítása szerint már 6-szor kihívta a rendőrséget, biztatott a további kamerázásra, hátha az elrettenti az autósokat, de elrettentő hatást a videó következő néhány perce alapján sem tapasztaltunk. Az egyik jómadár még neki is állt arcoskodni, hogy márpedig őt itt ne kamerázza senki, mert neki személyiségi jogai vannak.

1. Nem a ronda fejét veszem - nem a szexi vagy nem? forgatásán voltunk, hanem a kialakult forgalmi helyzetet, az autónak pedig  nincsenek egyértelműen megfogalmazott személyiségi jogai (a rendszámkitakarás egy más kérdés, bár kicsit utánakérdeztem, és a bíróságnak sincs állandó állásfoglalása az ügyben, addig pedig nem érdemes pattogni rajta) de mindegy, ennek ellenére úgy csináltam, hogy a szabálytalankodók rendszámai ne legyenek kivehetőek, elvégre most nem a bosszúállás vagy a csoportos bírságolás beindítása a célom, hanem a problémára irányuló figyelemfelkeltés.

2. A jogain kívül a sofőrnek kötelességei is vannak, mint például a KRESZ-szabályok betartása, de ez az ő értelmi szintjével persze már megfoghatatlan dimenziókat súrol, a jogosítványt is megkockáztatnám, hogy nem feltétlenül a vezetési képességeivel szerezte. (Kedves sofőr, ha most ezeket a sorokat olvasod, bizonyára ötször végigszőrözted a felvételt, hogy ott vagy-e, de nem raktalak be, azzal a fehér batárral kiestél a selejtezőn, csak úgy, mint amikor annak idején az észt osztották :)

Na a rendőrök, azok amíg én ott voltam, nem jöttek ki, bár állítólag úton voltak (mint írtam feljebb, nem én, hanem egy jogosan feldühödött lakó hívta őket), kb reggel óta. De hát mostanában ugye a közlekedés rendjének fenntartása helyett kilakoltatásokhoz meg hajléktalanok vegzálásához kellene asszisztálniuk - és ezzel hangsúlyozom, egyáltalán nem a rendőröket akarom bírálni, hanem azt, aki irányítja őket.

Aztán másnap újra kilátogattam a helyszínre, bringával, mi mással mentem volna. Szegény 133E (amúgy a kedvenc buszjáratom, ezért is érint érzékenyen a dolog) ott nyomorgott beszorulva a kereszteződésbe (második videó), néhány újabb behajtani tilosozó miatt, végül eluntam a várakozást és lepadkázva, de kikerültem.

Amúgy nem csak az autósokban van a hiba, a  terelést kihelyezők, a megváltozott forgalmi rend kialakításért felelős személyzet is gondoskodhatott volna annál kicsit hasznosabb tájékoztatásról, mintsem hogy az utolsó előtti és az utolsó kereszteződésben kicsesznek egy-egy behajtani tilost. A Fehérvári persze szintén le van zárva már a töltés előtt, úgyhogy tulajdonképpen az egyetlen szabályos megoldás az lenne, ha az ember visszamenne az október 23-a utcáig (= Bocskai út), ezért a közútkezelőt, BKK-t, akárkit szintén ugyanúgy felelősnek tartom a kialakult helyzetért.

Feljebb már említettük, de hát ismétlés a tudás - és a figyelemfelkeltés - anyja, szeretnénk minden közlekedés iránt minimális szinten érdeklődést mutató lakost a Budapesti közlekedők nevű tematikus csoportunkba!

Ha még nem látta volna, pár hete mekkora dugó volt a Kelenföldi lakótelep parkolójában, a következő kis összefoglalónkat semmiképp se hagyja ki! Ekkora torlódást lakótelepi parkolóban még nem nagyon láthatott! Részletes elemzésünket és megoldási javaslatunkat társoldalunk cikkében olvashatja el!

 Ha érdekesnek találtad cikkünket, oszd meg ismerőseiddel!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeleslatoszog.blog.hu/api/trackback/id/tr8214361303