Széles látószög

Az ilyenek miatt jut át feleannyi autó a zöldön

2018. szeptember 16. - Máté 15

Válogatás a hét autós társadalmából

A videó elején látható zöld Suzuki Vitara nem csak a mögötte állókkal szúr ki, hanem a Szerémi útról a kis utcába (Prielle Kornélia utcába) bekanyarodókkal is. Feltehetően így akart balra kanyarodni. Ez biciklivel teljesen szabályos lenne, de autóval a 4-5 méteres hosszúság miatt 2*1 sávon kivitelezhetetlen a forgalom feltartása nélkül.

A következő snitt szintén a Szerémi út kereszteződésében játszódik. Az Etele úton próbálnak meg átjutni az autósok (és kerékpárosok, buszosok), de a szembe oldalról balra kanyarodók elállják az utukat (A KRESZ szerint abban az esetben tilos behajtani a kereszteződésbe, ha nem biztos, hogy időben el is tudjuk hagyni azt!). Ezt sejthetően hatalmas duda- és csengőparádé követte, ahogy ez lenni szokott délután, csúcsidőben.

Harmadik jómadarunk egy Hyundai-t vezet - bár nem kéne neki semmit -, amivel ügyesen ki is tolat a kapualjból a  négysávos Nagytétényi út túloldalára. 2:10-nél egy formás Skoda terepjáró (Kodiaq) szorítja le kerékpárosunkat, de az heves gesztikulációval megfékezi a nagy csehszlovák medvét.

Ahogy a mondás is tartja: nincs jó kerékpáros videó lejtő nélkül, ezért a vége felé beraktam egy barátságos Ford Mondeo-t, aki megpróbálja letolni az amúgy is 65-tel repesztő kerékpárost (Biztos tud az gyorsabban is menni, gondolhatja magában). A piros VW Polo egy tipikus figyelmetlen városi sofőr, aki lassan hoz döntést, ellenben az elfecsérelt időt nem körültekintésre, hanem bambulásra használja, ezzel balesetveszélyt teremtve maga körül. A videón hallatszik a bringa kerekének a csikorgása fékezéskor.

Renault Modusból viszonylag keveset adtak el, azonban válogatásunkba pont becsúszott egy példány. Az elismerést a kerékpárosokat veszélyeztető jobbra kanyarodási technikájával sikerült kivívnia magának. A sort egy Nissan Note-os tanulóvezető zárja. Ebben az esetben a bringás és az autós kb egyszerre váltott sávot (bár a bringás 1 másodperccel hamarabb átlépte a terelővonalat). Ilyen esetben amúgy szintén a jobbkéz-szabály az irányadó, tehát ha a középső sávba balról és jobbról is be szeretne valaki menni, akkor a jobbról besorolónak van elsőbbsége.

Ha még nem unt ránk teljesen, nézzen bele tavaszi kerékpáros-autós kisfilmünkbe, garantáltan nem fog unatkozni!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeleslatoszog.blog.hu/api/trackback/id/tr9814242445